Topgrafik - Paladspassagen

Møllen-monolog, Rakkerpak-pacifisme og Mungo-musical

Den 23., 25. og 30. oktober er tre skarpe, vedkommende og tankevækkende fristelser klar til dig.

Men først en nyhed:

TEATERSOLISTERNE – et helt nyt initiativ fra én af vores teatergængere

For dig, som går i teatret alene og har lyst til at få en snak om oplevelsen bagefter, tager TeaterVejle på opfordring fra en teatergænger nu initiativ til, at interesserede kan mødes – i første omgang efter forestillingerne.

Første gang, bliver efter Den Jyske Operas ”RAVNEN” lørdag den 18. november, hvor vi følges ad til Vinbaren under uret i Paladspassagen, sætter os ved et eller flere store borde og får en god snak en times tid, mens vi nyder en kop kaffe eller et glas vin. Er du ikke til opera, kommer du bare efter en eller flere af de andre forestillinger.

Måske fører snakken til andre mødesteder eller andre forestillinger, men foreløbig har vi valgt disse:

• RAVNEN lørdag den 18. november
  • DANCE BALLERINA DANCE lørdag den 16. december
  • NYTÅRSKONCERT fredag den 5. januar og
  • INDENFOR MURENE tirsdag den 20. februar

Tilmelding er ikke nødvendig – efter forestillingerne samles vi i Musikteatret ved baren i nichen over for hovedindgangen og følges ad derfra.

På den anden side vil det være dejligt at vide, hvor mange der kunne finde på at deltage, så du må meget gerne sende en mail til kontakt@teatervejle.dk, hvis idéen har din interesse. Så skal vi også nok skrive direkte til dig i god tid før kommende arrangementer.

Læs mere om og køb billet til de fire forestillinger på TEATERVEJLE.DK

De tre skarpe, vedkommende og tankevækkende oktoberfristelser kommer her:

5-stjerner

"Thomas Clausen Rønne balancerer formidabelt karakterskuespillet og det nærværende værtsskab i Duncan Macmillans monolog "Alle gode ting".”

(Mortenhede.dk)

Alle gode ting

Fjender

”For en gymnasieelev kan det godt være abstrakt at forholde sig til at være udsendt soldat, men 'Fjender' formår i høj grad at menneskeliggøre abstraktionen og vise, at krig er meget mere end gevær og bomber.''

(Dramalærer Martin Winther-Zarp, Midtsjællands Gymnasium)

5-stjerner

"Stærkt charmerende musikteaterhybrid”

(IScene.dk)

4-hjerter

"Rørende menneskeligt og båret af en smittende gejst...”

(Politiken)

Ingenmandsland

SKOLER/UDDANNELSESSTEDER

Heldigvis udnytter rigtig mange undervisere allerede, at TeaterVejles forestillinger er oplagte til inddragelse i undervisningen, og at der til en del af dem er udarbejdet undervisningsmateriale. Men der er bestemt plads til flere. Tjek hjemmesiden eller hent en stak sæsonprogrammer og tag en snak med din lærer eller din klasse.

Billetpris under 25 år og studerende fra 85 kr. til langt de fleste forestillinger.

5.000 FØLGER OS PÅ FACEBOOK

Følg med i forestillingernes tilblivelse, læs foromtaler og anmeldelser, se trailere og billeder – det er godt at vide, hvad man glæder sig til. Følg os på Facebook her

HVIS DU VIL VÆRE MED TIL AT SPREDE TEATERGLÆDEN…

…gør det en kæmpeforskel, hver gang du klikker på synes om, kommenterer, tagger et par venner, du vil friste til at tage med i teatret eller ligefrem deler opslagene. Jo mere interaktion med et opslag, jo flere bliver det vist til.

FØLG OS OGSÅ PÅ INSTAGRAM: UNGTTEATERVEJLE

Teaterforeningens unge initiativgruppe arbejder aktivt med at få flere unge i teatret. Følg endelig selv med, og sig det videre til familiens og andre unge.

Vil du være frivillig i initiativgruppen? Send en mail til info@ungtteatervejle.dk.

logo_new

VEJLEEGNENS TEATERFORENING