Det fede?! Singleliv

Bent Fabricius-Bjerre og Niels Brunse er det stærke makkerpar bag nyskrevet musical over komedie af Shakespeare. Sangerægteparret Joachim Knop og Tuva Semmingsen lægger krop og stemme til
mandag den 13. marts 2017 kl. 19.30

I musicalen bliver Shakespeares elskede forvekslingskomedie ført op til nutiden i en stram og tempofyldt opsætning, samtidig med at dens oprindelige charme og skæve humor er bevaret i Niels Brunses libretto.

Handlingen bygger ret frit på William Shakespeares komedie STOR STÅHEJ FOR INGENTING, hvis univers er ført op til vores egen tid med smartphones, computere og singleliv. Hovedpersonerne Benny og Trisse mødes, da Trisses kusine Helle og Bennys bedste ven Claus skal giftes. Benny og Trisse har et mere end godt øje til hinanden, men ingen af dem vil være ved det, før vennerne bilder dem hver især ind, at den anden er vildt forelsket i dem – så begynder paraderne at falde. Deres følelser sættes i relief af, at Claus pludselig siger nej foran alteret i stedet for ja, og Helle falder livløs om. Det kræver en hel del forviklinger at rede trådene ud, og der afsløres både forfalskninger og intriger undervejs, men alting falder på plads til sidst, og så kan Benny og Trisse også omsider indrømme den kærlighed, de hele tiden har ønsket sig at realisere.

Forestillingen rejser på underfundig vis nogle spørgsmål til det moderne liv: Vil vi hellere være sammen end alene? Eller sætter vi vores frihed højere end alt andet? Hvilke meddelelser fra omverdenen skal vi stole mest på – de positive og forhåbningsfulde eller de negative og ødelæggende? Hvad skal man selv gøre for at give kærligheden en chance? Det hele er bygget op omkring musikken og holdt i en let og munter tone, men som altid, hvor Shakespeare har en finger med i spillet, er der en snert af alvor i komikken.

Sammen med Jan Flemming Jensen udgør operasanger og skuespiller Joachim Knop og operasanger ved Operaen i København Tuva Semmingsen, kernen i operakompagniet Folkeoperaen, som sender denne nye musical på turné.

Tuva Semmingsen og Joachim Knop

Musik Bent Fabricius-Bjerre