Hvis dette nyhedsbrev ikke vises korrekt kan det læses online her

VELKOMMEN!

– til en masse nye nyhedsbrevsmodtagere

– til gratis sæsonpræsentation på onsdag den 25. august kl. 16.00

– til generalforsamling samme aften med Scherfigs ”Det Forsømte Forår” som kunstnerisk indslag

– til TeaterVejle’s 42 spændende teateroplevelser i sæson 2021/22 på Vejle Musikteater

– til nye unge i UngtTeaterVejles task force – læs om frivilligtjansen i nyhedsbrevet

4312345_VET_collage1

SÆSONPRÆSENTATION 21/22
Onsdag den 25. august kl. 16.00 – Husk at reservere gratis billet

Glæd jer til at blive inspireret af teaterchefer, turnéledere, skuespillere og sangere fra seks af vores turnéproducenter. Fire gode gensyn og to for første gang: Randers Teater, der gæster os med to meget forskellige forestillinger, og Kulturmarkt, hvor Mette Rønne har lovet at give os en smagsprøve på sit moderne mimeteater i velanmeldte ”Homage”.

Alle er velkomne - også alle jer, der for længst har købt billetter til den nye sæson. Det samlede billetsalg har over sommeren rundet 8.000, men der er stadig ledige billetter til alle den nye sæsons 42 teateroplevelser (lige nu dog fx kun 9 til ”Valkyriens Kamp” den 13. september).

RESERVER GRATIS BILLET HER!

Program i Jacob Gade salen kl. 16.00 - ca. 17.30:

2 PÅ TUR, PIPPI LANGSTRØMPE, OH HAPPY DAY, BEDRAG, MADDIKER: Folketeatret, Teaterchef Kasper Wilton & turnéchef Gitte Hørning

HOMAGE: Kulturmarkt, Mette Rønne, skuespiller og teaterleder

TOUR DE CHAMBRE, DE UROLIGE, SYLFIDEN: Det Kgl. Teater, Turnéchef Annette Berner

FORRÆDER, VIVA LAS VEGAS: Randers Teater, Peter Westphael, teaterdirektør og Karin Misser, projekt- og produktionsleder

AIDA, JULESANG & MESSINGKLANG, GREVEN AF LUXEMBOURG: Den Jyske Opera, Operachef Philipp Kochheim, planlægger og turnéanvarlig Maria Buch og én af operaens sangere

DRACULA: Figaros - Opera with a twist, Hans Dueholm, operachef samt Kristian Jensen og Allan Dahl Hansen

Generalforsamling_1

GENERALFORSAMLING MED ”DET FORSØMTE FORÅR”

Onsdag den 25. august kl. 19.30 – alle er velkomne

Det kunne godt være vores kasserer på billedet!

Men det er det ikke, selv om titlen på generalforsamlingens kunstneriske indslag er utilsigtet rammende for beretning og regnskab for et teaterår, præget af aflysninger og afstandskrav.

Billedet er af kunstneren bag aftenens forestilling om ungdom og galskab, klassisk dannelse og et forgiftet maltbolsje, Scherfigs ”Det Forsømte Forår” – af og med Anders Ahnfelt-Rønne.

Der er gratis adgang for alle – og stemmeret for medlemmer.

LÆS MERE OM GENERALFORSAMLINGEN HER

Til lykke til vinderne

Vi har trukket lod om fire gange to fribilletter til valgfri forestilling både blandt nuværende og nye nyhedsbrevsmodtagere, og vinderne har fået direkte besked. Tak for den store interesse – bliv endelig ved med at fortælle om TeaterVejle og nyhedsbrevet i de cirkler, I færdes i.

_________________________________________________________________

UNGTTEATERVEJLE – ER DU SELV, ELLER KENDER DU EN UNG TEATERINTERESSERET?

UngtTeaterVejle er en gruppe unge teaterentusiaster, der brænder for at dele teaterkærligheden med andre unge. Også i sæson 21/22 har medlemmer af vores task force været med på teaterseminar og til at udvælge gode forestillinger til unge.

En god frivilligerfaring til CV’et – fribilletter til at se en masse teater – hvis du vil vide mere eller være med, så skriv til os på info@ungtteatervejle.dk.

2-mand-og-en-planke

VEJLE FJORDFESTIVAL DEN 28.-29. AUGUST

Lige som i 2019 er TeaterVejle på havnen for at møde publikum. Desuden er vi medarrangør af Don Gnu’s herlige ”2 mand og en planke”, der spiller to gange søndag.

SE HVOR OG HVORNÅR HER

Se alle 42 vidt forskellige teateroplevelser i den nye sæson på TEATERVEJLE.DK

Blandt de fem forestillinger i september er ”2 på Tur”, Folketeatrets komedie med Peter Schrøder og Kurt Ravn, ubetinget topscoreren med 725 billetter. Det er allerede flere, end da vi måtte aflyse den i april 2020. Der er masser af fine pladser på 1. balkon (og vi åbner gerne en balkon mere).

”Forræder”, ”Valkyriens Kamp”, ”Canada” og ”Homage” spiller alle i Jacob Gade Salen, så her er der relativt få billetter i salg. Tættest på udsolgt er Det Flydende Teaters musikdramatiske portræt af kvindekampens ”superstjerne”, Thit Jensen.

SE ALLE FEM SEPTEMBEROPLEVELSER HER

SKOLER/UDDANNELSESSTEDER

Heldigvis udnytter rigtig mange undervisere allerede, at TeaterVejles forestillinger er oplagte til inddragelse i undervisningen, og at der til en del af dem er udarbejdet undervisningsmateriale. Men der er bestemt plads til flere. Tjek hjemmesiden eller hent en stak sæsonprogrammer og tag en snak med din lærer eller din klasse.

Billetpris under 25 år og studerende fra 85 kr. til langt de fleste forestillinger. Nu inkl. gratis garderobe.

Vi ses i teatret

logo_new