Hvis dette nyhedsbrev ikke vises korrekt kan det læses online her

Topgrafik-La-Vendetta

"Den Jyske Opera går all in på italiensk vrede og hævntørst, når de kobler en af verdens mest populære italienske hævnoperaer med en fuldstændig glemt dansk en af slagsen”. Sådan skriver Politikens musikredaktør Thomas Michelsen og fortsætter: ”At koble denne lille perle med danske Asger Hameriks 'La Vendetta' er perfekt."

Kan I huske Den Jyske Operas tidligere chef, irske Anneliese Miskimmons svar, da Erik Andresen interviewede hende ved premieren på Katja Kabanova. Det var i 2013, og spørgsmålet lød, hvordan hun dog turde sætte en mindre kendt titel op.

”Fordi jeg ikke synes, det er smart at servere de samme ti retter hele tiden!”

På tirsdag, en halv snes år senere, bliver vi i hvert fald 300 i Vejle Musikteater til Den Jyske Operas dobbeltopera-thriller La Vendetta / I Pagliacci (dansk titel: Bajadser).

Ingen skal føle sig forpligtet, men – helt ærligt – alt tyder på, I andre snyder jer selv for en både dramatisk og musikalsk oplevelse i særklasse.

Giv den lige en ekstra chance, ikke? På linket kan du komme med de to tenorer i prøvesalen, høre Peter Lodahl fortælle og producenten, Astrid Rørdam Svane forklare hvordan de to operaer kombineres.

Læs mere, se interviews og trailer og køb billetter her

"Som at nyde én kvalitetswhisky frem for fem flade øl"
DR P2 Puls har stillet skarpt på Asger Hameriks sjældne opera, der blev bestilt af selveste La Scala i Milano i 1870. Fornem selv musikken, lyt til et gammelt DR-interview med komponistens datter og hør operachef og instruktør Philipp Kochheim fortælle, hvorfor han valgte denne sjældne opera som den femte opera i Den Danske Serie.
Lyt til P2 PULS indslaget ved 01:13:45

Vi ses i teatret